magazín

Drastické diety nejsou řešením…

Drastické diety nejsou řešením…

jídlo

Každá má kamarádka nebo alespoň půlka z nich řeší, jak vypadá nebo kolik váží!  Většina žen si myslí, že trendem dnešní doby jsou vychrtlé dámy a dívky. Vychrtlost není životní styl, někoho příroda obdařila a někdo se k tomu chce dopracovat. Ale proč se necítit dobře, aniž bychom mé milé musely být kost a kůže? Pokud si přejete shodit nějaké to kilo a připadat si lépe jistě není potřeba drastických diet. U většiny diet následuje JOJO efekt, který Vašemu psychickému pohledu na sebe samou ještě přitíží.

Abychom správně hubli (redukovali tuk), zpevňovali svalstvo  nebo si udržovali kondici – je nejdůležitější pravidelný pohyb a k tomu vyvážená strava.
V dřívější době byl pohyb pro lidi každodenní součástí života. Dnes si pohyb vyhledáváme cíleně a vyhrazujeme si na něj čas. Mnohdy však říkáme, že není čas věnovat se nějaké aktivitě. Sáhněte si do svědomí, skutečně je to tak? Cílem není chodit 5x týdně do posilovny. Naopak každý pohyb se počítá, proto se mu nevyhýbejte!
Pohyb má vliv na Vaše vnitřní rozpoložení  nebo spánek, také podporuje oběhový a dýchací systém.

Dnešní trh má velké množství sportovních center, fitness center nebo dokonce soukromých lektorů. Každý nabízí něco jiného a jinak účinného. Pro začátek je možné vybrat si lehkou formu cvičení a postupně se zlepšením fyzické kondice přidávat. Existuje velké množství cvičebních procesů – nejvhodnější je začít navštěvovat hodiny pro začátečníky. Velmi důležitý je také výběr trenéra! Musí Vás umět motivovat, trochu hecovat a naučit Vás, věřit, že dokážete vše, co sami chcete! Správný trenér či lektor Vám také během cvičení ukazuje, jaké chyby děláte a jak se cvik dělá správně, tak aby Vás další den nebolelo víc než má. Po každém cvičení Vás musí něco trochu bolet nebo se můžete cítit namoženě, ale za ten pocit to přeci stojí – udělali jste něco pro sebe a svou fyzickou kondici! Ať už zvolíte jakoukoli formu cvičení, musí Vás to také bavit! Pokud Vás cvičení nebaví a musíte se k němu nutit, moc dlouho u něj jistě nevydržíte.

Vyvážená strava – druhý důležitý motor!  Ve vyvážené stravě nesmí chybět základní živiny  ani zdroje energie. Sacharidy, bílkoviny i tuky bychom měli konzumovat v rozumné míře. Nesmí v jídelníčku chybět ani ovoce se zeleninou.  I vláknina je důležitou částí vyvážené stravy, kterou doplníme díky obilovinám, luštěninám a zelenině. Nezapomínejte mít dostatečný příjem tekutin – především čistou vodu! Jezte přibližně  5 – 6 krát denně ve 3 hodinových intervalech! Nejezte ve spěchu, k jídlu si sedněte, vše v klidu a pomalu rozkousejte! Také bychom se neměli přejídat, jak se říká: ,, Jez do polosyta, pij do polopita“!  Pokud musíte jíst sladké po obědě ve formě zákusku, dejte si raději ovoce! Vše se dá, pokud člověk chce! Lze žít bez majonézy, coca coly a fast foodů!

Věřím, že každý na sobě může zapracovat a něco zlepšit alespoň do té fáze, se kterou bude spokojený a bude se cítit dobře! Zítra se probuďte a hýbejte se! Naplánujte si cvičení nebo se jděte pro práci projít – jen neseďte nečinně u PC nebo televize a nečekejte zázraky.

 

 

 

 

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.